Přes rok čeká na odměnu za práci. Zaplatím, až na to budu mít, říká dlužník

Dvaatřicetiletá Tereza Bartošová z Prahy pomáhala měsíce organizovat překážkové závody Army run. Odměnu za odvedenou práci ale ona ani její kolegové neviděli. V případě Terezy se neproplacené faktury vyšplhaly na čtyřicet tisíc korun. Majitel závodu Aleš Vondráček na její urgence nereaguje.  

„Každých třicet dní jsme mu posílali za odvedenou práci fakturu. První nám loni v lednu proplatil, potom se ale začal vymlouvat, že zrovna nemá peníze a ať se nebojíme, že vše pošle, jak se bude závod blížit,“ říká a přiznává, že bez odměny pracovala dalších pět měsíců. „Měla jsem přístup k účtu, kam závodníci posílali startovné. Takže vím, že od běžců vybral kolem půl milionu korun. Ty ale jednoho dne zmizely. Když jsme na něho udeřili, řekl nám, že k běhu nakonec nezískal potřebná povolení a rozhodl o přesunutí na jaro 2020.  Žádný závod se samozřejmě nekonal, “ popisuje Tereza.

Jak na celou věc reagoval dlužník?

Více v reportáži.


Autor: Lucie Havlišová

Zdroj foto: Češi v právu

Přečtěte si také

Zrušení EET a další novinky. Co se změnilo v roce 2023?

Zrušení EET, vyšší minimální mzda či nové podmínky otcovské dovolené. Rok 2023 přináší spoustu legislativních novinek. Některé začaly platit již s jeho počátkem, nad jinými stále visí otazníky. Zde přinášíme jejich přehled.

Zkrátit dobu oddlužení z pěti let na tři roky je morální hazard, říká ekonom Rod

V Česku se chystá další velká změna v oddlužení. Podmínky osobních bankrotů se mají výrazně zmírnit. Ministerstvo spravedlnosti chce totiž zkrátit řízení z 5 let na 3 roky jak pro podnikatele, tak pro nepodnikatele. Odborníci však varují, že výsledkem těchto změn bude drastický propad návratnosti pohledávek, jenž bude mít negativní dopady na ekonomiku i společnost.

Váš vlak má zpoždění. Kdy můžete žádat kompenzaci?

Zpožděný spoj může pěkně znepříjemnit den. Kvůli sněhu a námraze na kolejích se obzvlášť v zimě riziko zdržení na cestě zvyšuje. Jak je to s kompenzacemi? A jak se liší podmínky jednotlivých dopravců? Na to odpoví článek právničky Petry Andresové.