Exkluzivně: Legislativní přehled za první červnový týden 2025
09. června 2025
Co nového se aktuálně chystá v oblasti legislativy? Přinášíme vám exkluzivní přehled návrhů zákonů a nařízení za první květnový týden 2025. Legislativní monitoring vzniká ve spolupráci s Českou asociací věřitelů.
A) Zákony
A1) Návrh poslanců Ivana Bartoše, Olgy Richterové, Kláry Kocmanové a Jakuba Michálka na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů, a některé další související zákony (sněmovní tisk č. 966)
- Návrh zákona
- Úřad vlády ČR – Ministr a předseda Legislativní rady vlády
- Aktualizováno: 29. 5. 2025
- Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády
Odkaz: zde - Popis: Cílem návrhu zákona podle předkladatelů je zajištění účinného a co nejrychlejšího přezkumu zadávání veřejných zakázek tak, aby byl uspokojen veřejný zájem na tom, aby veřejné zakázky mohly být zadávány bez nepřiměřených průtahů. V řízení o přezkoumání úkonů zadavatele se navrhuje, aby nebylo proti rozhodnutí možné podat rozklad a bylo tak možné se bránit již jen správní žalobou. Návrh je v podstatných rysech totožný s návrhem, který vládě pod čj. OVA 777/24 předložilo Ministerstvo pro místní rozvoj a vláda k němu na své schůzi dne 26. února 2025 nepřijala žádné usnesení.
A2) Návrh poslanců Tomia Okamury a Radka Kotena na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 40/2009 Sb., trestní zákoník, ve znění pozdějších předpisů (sněmovní tisk č. 979)
- Návrh zákona
- Úřad vlády ČR – Ministr a předseda Legislativní rady vlády
- Aktualizováno: 29. 5. 2025
- Stav: 2 – v připomínkovém řízení
Odkaz: zde - Popis: Cílem návrhu zákona je posílení možnosti vyhoštění cizince, který není občanem členského státu Evropské unie a není rodičem nezletilého dítěte, které je občanem České republiky, pokud spáchá úmyslný trestný čin.
A3) Návrh poslanců Pavla Staňka a Karla Haase na vydání zákona, kterým se mění zákon č. 182/2006 Sb., o úpadku a způsobech jeho řešení (insolvenční zákon), ve znění pozdějších předpisů a některé další předpisy (sněmovní tisk č. 961)
- Návrh zákona
- Úřad vlády ČR – Ministr a předseda Legislativní rady vlády
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: B – signováno
Odkaz: zde - Popis: Cílem návrhu zákona je snížit výši zákonné rezervy autorizované obalové společnosti a upravit lhůtu pro vytvoření této rezervy.
A4) Návrh zákona, kterým se mění zákon č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, a zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů
- Návrh zákona
- Ministerstvo průmyslu a obchodu
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
Odkaz: zde - Popis: Hlavním principem navrhované právní úpravy je zajištění slučitelnosti právního řádu ČR s právem EU, konkrétně se směrnicí 2024/825, která byla přijata s účelem posílit postavení spotřebitelů, kteří chtějí svým rozhodnutím o koupi přispět k zelené transformaci a splnění cílů Zelené dohody. Dále zajištění slučitelnosti se směrnicí 2024/1799, resp. její částí, konkrétně s čl. 16, kterým je revidována směrnice 2019/771 upravující práva z vadného plnění. Konkrétně novou úpravou má být spotřebitel motivován, aby při reklamaci vadného výrobku zvolil jeho opravu, a tím šetřil životní prostředí. Navrhovanou právní úpravou bude také zajištěna adaptace právního řádu ČR
na nařízení 2024/3228.
A5) Návrh zákona o některých pravidlech pro snižování emisí metanu v odvětví energetiky
- Návrh zákona
- Ministerstvo životního prostředí
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 3 – připomínkové řízení ukončeno
Odkaz: zde - Popis: Cílem implementované právní úpravy na celoevropské úrovni je stanovení pravidel pro měření, vykazování, ověřování a snižování emisí metanu v odvětví energetiky, tedy emisí z těžebního průzkumu a produkce ropy a fosilního plynu, z neaktivních vrtů, dočasně odstavených vrtů a trvale zlikvidovaných vrtů, ze sběru a zpracování fosilního plynu, přepravy plynu, distribuce a podzemního uskladňování i ze zařízení pro zkapalněný zemní plyn a dále emisí metanu z aktivních hlubinných uhelných dolů, uhelných dolů povrchových a uzavřených nebo opuštěných hlubinných uhelných dolů.
A6) Návrh ústavního zákona, kterým se mění ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších ústavních zákonů
- Návrh zákona
- Ministerstvo financí
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 7 – zařazeno do evidence
Odkaz: zde - Popis: Hlavním cílem návrhu doplnění Ústavy o princip rozpočtové odpovědnosti je dosáhnout zdravých a dlouhodobě udržitelných veřejných financí státu, které mu poskytnou dostatečný prostor pro rozhodování při realizaci rozpočtové a fiskální politiky, a to i v případě běžných konjunkturálních výkyvů, a zajistí respektování mezinárodních závazků. Ustanovení by mělo zesílit požadavek na obezřetné hospodaření veřejných financí, včetně posílení jejich transparentnosti a efektivnosti a ve výsledku podpořit kredibilitu České republiky i konkurenceschopnost její ekonomiky.
B) Třetí čtení
B1) Návrh zákona, kterým se mění některé zákony v oblasti veřejného zdravotního pojištění
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, zařazen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Cílem navrhované změny zákonů je upřesnit právní úpravu úhrady výdajů na hospodaření s majetkem zdravotních pojišťoven a s tím související problematiku.
B2) Novela zákona o podnikání na kapitálovém trhu - EU - RJ
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Navrhovaná právní úprava provádí transpozici Směrnice Evropského parlamentu a Rady (EU) 2022/2381 o zlepšení genderové vyváženosti mezi členy orgánů kotovaných společností a o souvisejících opatřeních ze dne 23. listopadu 2023. Cílem této směrnice je zajistit uplatňování zásady rovných příležitostí pro ženy a muže a dosáhnout vyváženého zastoupení žen a mužů ve vedoucích orgánech kotovaných společností (mimo mikropodniky, malé a střední podniky) stanovením souboru procesních požadavků týkajících se výběru kandidátů pro jmenování nebo volbu na místa členů vedoucích orgánů kotovaných společností na základě transparentnosti a zásluh.
B3) Novela zákona o zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: V současné době je zcela běžné, že zejména velké společnosti nevedou dokumentaci v listinné podobě, ale v podobě elektronické, která je následně přístupná zaměstnancům, případně zhotovitelům, na intranetu. Povinnost opatřovat tyto dokumenty vlastnoručním podpisem znamená pro mnoho zaměstnavatelů zvýšenou administrativní zátěž. Předkládány materiál předpokládá i možnost elektronického podpisu. Cílem je snižování administrativní zátěže a přiblížení se digitalizaci a elektronizaci procesů.
B4) Novela zákona o podmínkách podnikání v oblasti cestovního ruchu - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Hlavními cíli navrhované právní úpravy je především snížení administrativní zátěže podnikatelů, vytvoření nástroje pro správu místního poplatku z pobytu a jeho lepší výběr a zefektivnění získávání statistických informací bez duplicitního vykazování, plánování a rozvoj cestovního ruchu jak na území celé České republiky, tak i v jednotlivých lokalitách (geograficky vymezených místech, která se vyznačují výskytem určitého fenoménu, ať již přírodního nebo kulturního charakteru, zvyšujícím jejich turistickou atraktivitu).
B5) Vládní novela zákona o digitální ekonomice - EU - RJ
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: V oblasti poskytování služeb informační společnosti návrh zákona o digitální ekonomice a o změně některých souvisejících zákonů zejména:
a) zavádí vymezení služby informační společnosti platné napříč českým právním řádem,
b) transponuje do českého právního řádu ustanovení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2000/31/ES ze dne 8. června 2000 o některých právních aspektech služeb informační společnosti, zejména elektronického obchodu, na vnitřním trhu (směrnice o elektronickém obchodu), která zavádí obecný právní rámec pro volný pohyb služeb informační společnosti napříč vnitřním trhem EU, a
c) navazuje na přímo použitelné předpisy, které v návaznosti na směrnici o elektronickém obchodu upravují poskytování některých služeb informační společnosti.
B6) Novela zákona o Státním pozemkovém úřadu
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Hlavním smyslem předkládaného návrhu zákona je vyřešení aplikačních problémů
týkajících se převodů majetku podle zákona č. 503/2012 Sb. a zvýšení procentuální sazby z ceny pozemku při stanovení nájemného nebo pachtovného za užívání zemědělských pozemků.
B7) Novela zákona o státních službách - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Navrhovaná právní úprava sjednocuje výkon státní správy v oblasti všech pojistných a nepojistných sociálních dávek podmíněných dlouhodobě nepříznivým zdravotním stavem a průkazu osoby se zdravotním postižením (dále jen „průkaz“) pod Českou správu sociálního zabezpečení (dále jen „ČSSZ“) a její vnitřní organizační jednotky, kdy v důsledku dojde k odbřemenění Úřadu práce ČR a současně k vytvoření podmínek pro efektivnější uplatňování manažerských nástrojů, širší možnosti digitalizace vybraných procesů, vhodnější metodické vedení včetně systémového nastavení
kontrolní činnosti v oblasti sociálního zabezpečení. Navrhovaná právní úprava dále zavádí opatření ke zrychlení a zefektivnění správního řízení včetně posuzování zdravotního stavu.
B8) Novela zákona o zdravotních službách - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Novela si klade za cíl zpřesnit právní úpravu a reagovat tak na požadavky dosavadní praxe, prostřednictvím navrhovaných změn zlepšit postavení pacientů a zlepšit podmínky pro poskytování zdravotních služeb, zejména zpřesněním některých povinností poskytovatelů zdravotních služeb a odstraněním nadbytečné administrativní zátěže dopadající na tyto poskytovatele a na příslušné správní orgány.
B9) Novela zákona o obcích
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Základním účelem předkládaného návrhu zákona je rozšířit působnost institutu společenství obcí, který je v současnosti upraven v ustanovení § 53a a násl. zákona o obcích. Společenství obcí by tak na základě tohoto zákona mělo představovat daleko atraktivnější entitu dobrovolné spolupráce obcí, přičemž potřeba posilování spolupráce územních samospráv v České republice vychází i z řady doporučení mezinárodních organizací (např. OECD) i poradních orgánů vlády (např. NERV).
B10) Vládní návrh zákona o kategorizaci zdravotních prostředků
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze (od 27. 5. 2025)
- Odkaz: zde
- Popis: Cílem nové právní úpravy je vyčlenit ze zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ustanovení o výši a podmínkách úhrad zdravotnických prostředků do samostatného zákona o kategorizaci zdravotnických prostředků předepisovaných na poukaz hrazených z veřejného zdravotního pojištění (dále jen „zákon o kategorizaci zdravotnických prostředků“) tak, aby jeho prostřednictvím bylo možné efektivně a včas reflektovat potřeby společnosti a další vývoj v této dynamicky se rozvíjejí skupině zdravotnických technologií.
B11) Novela zákona o ochraně přírody a krajiny - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: V souvislosti s probíhající změnou klimatu, jejíž vlivy na životní prostředí se stupňují, je nutné zajistit dostatečnou ochranu dřevin rostoucích mimo les, s důrazem zejména na stromy rostoucí ve městech, kde je jejich význam pro člověka a udržitelnou obyvatelnost měst zcelanenahraditelný.
B12) Vládní návrh zákona o výzkumu, vývoji, inovacích a transferu znalostí - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
Popis: Zákon si klade za cíl napravit tyto nedostatky:Zákon si klade za cíl napravit tyto nedostatky:
1. Chybějící nástroje podpory inovací
2. Chybějící provázanost koncepčních dokumentů pro oblast výzkumu, vývoje a inovací (dále
jen „VaVaI“)
3. Nedostatečně přehledné členění výdajů na výzkum, vývoj, inovace a transfer znalostí
4. Nevyhovující způsob rozdělování prostředků účelové podpory a nedostatečné hodnocení
programů účelové podpory
5. Absence přenositelnosti projektů
6. Administrativní náročnost
7. Centrální zajišťování mezinárodní spolupráce ve výzkumu, vývoji, inovacích a transferu
znalostí
8. Absence veřejnoprávního režimu u účelové podpory
9. Neadekvátní (nedořešený) vztah Grantové agentury České republiky a Technologické
agentury České republiky ke státním orgánům vykonávajícím státní správu
10. Absence legislativního ukotvení zásad etiky ve výzkumu, vývoji, inovacích a transferu
znalostí
11. Absence legislativního ukotvení rozvoje lidského potenciálu a rozvoje kariéry vědeckých
pracovníků
12. Nedostatečná legislativní úprava otevřené vědy a přístupu k údajům z výzkumu
13. Nedostatečná legislativní úprava bezpečnostních zájmů státu ve výzkumu, vývoji,
inovacích a transferu znalostí
14. Nedostatečné legislativní podmínky pro transfer znalostí
15. Nedostatečná propagace a popularizace výzkumu, vývoje, inovací a transferu znalostí
B13) Vládní návrh zákona o výzkumu, vývoji, inovacích a transferu znalostí - související
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Navrhovaná změna právních předpisů je nutná pro vytvoření propojeného a koherentního právního rámce, který umožní efektivnější implementaci návrhu zákona o výzkumu, vývoji, inovacích a transferu znalostí. Stávající zákony nedostatečně reflektují zejména potřebu rozvoje transferu znalostí a inovací, což snižuje konkurenceschopnost České republiky v globálním kontextu. Změny v zákonech proto zajišťují sladění s novými požadavky trhu a výzkumného sektoru.
B14) Novela zákona o povinném příspěvku na produkty spoření na stáří - RJ
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: Navržený zákon
• zavádí povinnost zaměstnavatele přispívat zaměstnancům, kteří u něho vykonávají rizikovou práci zařazenou do třetí kategorie pro vybrané faktory pracovních podmínek, každý měsíc na jejich penzijní připojištění nebo na doplňkové penzijní spoření (§ 3); výše příspěvku se odvíjí od vyměřovacího základu, jehož zaměstnanec v daném měsíci dosáhl, a od počtu směn rizikové práce, které v daném měsíci odpracoval,
• zavádí informační povinnost zaměstnavatele vůči zaměstnancům týkající se práva na povinný příspěvek a způsobu jeho uplatnění,
• zavádí povinnost zaměstnavatele vydat zaměstnanci jednorázové potvrzení o zaplacení povinného příspěvku,
• upravuje přestupky spočívající v porušení povinností zaměstnavatele podle navrženého zákona a stanoví za ně správní tresty,
• rozšiřuje působnost orgánů inspekce práce na kontrolu dodržování povinností stanovených v navrženém zákoně,
• zmírňuje časové podmínky pro čerpání tzv. předdůchodu v doplňkovém penzijním spoření v případě zaměstnanců, kterým zaměstnavatel platil povinný příspěvek podle navrženého zákona.
B15) Novela zákona o poštovních službách - EU
- Vládní návrh zákona
- Stav: 3. čtení, navržen na pořad 139. schůze
- Odkaz: zde
- Popis: V návaznosti na praktické naplňování zákona o poštovních službách byly identifikovány oblasti, které je nutno přizpůsobit vývoji a aktuální situaci na trhu. V prvé řadě návrh směřuje k úpravě některých institutů vztahujících se k poštovní licenci, zejména se navrhuje možnost její změny, přechodu poštovní licence a upravují se postupy pro případ, že by poštovní licence zanikla. Jedná se o dosud neupravené okolnosti, přičemž absence úpravy nedává Českému telekomunikačnímu úřadu možnost v daných situacích adekvátně reagovat. Navrhovaná ustanovení mají za cíl upravit procesy spojené se změnami držitele poštovní licence a procesu jeho výběru tak, aby byla vždy zajištěna kontinuita poskytování základních služeb. Pokud však zvláštní právní předpisy za účelem zajištění jiných činností než poskytování poštovních služeb
stanoví jako povinnou osobu držitele poštovní licence, rozumí se jí, stejně jako doposud bez ohledu na to, kdo je aktuálně držitelem poštovní licence, vždy Česká pošta, s.p., popřípadě (pro případ zániku tohoto státního podniku) její právní nástupce, a to na základě ustanovení čl. II bodu 4 přechodného ustanovení zákona č. 221/2012 Sb., kterým se mění zákon č. 29/2000 Sb., o poštovních službách a o změně některých zákonů (zákon o poštovních službách), ve znění pozdějších předpisů. Toto ustanovení není navrhovanou úpravou dotčeno.
C) Nařízení vlády
C1) Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, a nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů
- Návrh nařízení vlády
- Státní úřad pro jadernou bezpečnost
- Aktualizováno: 26. 5. 2025
- Stav: B - signováno
- Odkaz: zde
- Popis: V § 123 odst. 4 zákoníku práce dochází k úpravě a rozšíření výčtu tzv. náhradních dob započítávaných do započitatelné praxe pro zařazení zaměstnance do platového stupně a následné určení příslušného platového tarifu zaměstnance. Podle § 123 odst. 6 písm. d) zákoníku práce má podmínky pro určení započitatelné praxe stanovit vláda nařízením, což činí v § 4 nařízení vlády č. 341/2017 Sb., o platových poměrech zaměstnanců ve veřejných službách a správě, ve znění pozdějších předpisů, pro zaměstnance odměňované platem v pracovním poměru a v § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů, pro státní zaměstnance ve služebním poměru.
C2) Nařízení vlády o stanovení lázeňského místa Hodonín a statutu lázeňského místa Hodonín
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo zdravotnictví
- Aktualizováno: 27. 5. 2025
- Stav: 7 – zařazeno do evidence
- Odkaz: zde
- Popis: Návrh na stanovení lázeňského místa Hodonín a statutu lázeňského místa Hodonín podalo ve smyslu ustanovení § 29 lázeňského zákona Město Hodonín. Smyslem navrhované právní úpravy je ochrana léčebného režimu a vytvoření optimálního lázeňského prostředí pro nově ustanovené přírodní léčebné lázně (vyhláška č. 362/2024 Sb.).
C3) Nařízení vlády, kterým se mění nařízení vlády č. 347/2016 Sb., o sazbách poplatků na odbornou činnost Státního úřadu pro jadernou bezpečnost, ve znění nařízení vlády č. 273/2019 Sb.
- Návrh nařízení vlády
- Státní úřad pro jadernou bezpečnost
- Aktualizováno: 27. 5. 2025
- Stav: 7 – zařazeno do evidence
- Odkaz: zde
- Popis: Hlavním cílem předkládaného návrhu novely nařízení vlády je reagovat na zákon č. 83/2025 Sb., kterým se mění zákon č. 263/2016 Sb., atomový zákon, který nabyde účinnosti dne 1. července 2025 (dále jen „novela atomového zákona“). Cílem předkládaného návrhu nařízení vlády je stanovit různou výši poplatku za předběžnou informaci v závislosti na složitosti dané předběžné informace.
C4) Návrh nařízení vlády o provádění zkoušek odborné způsobilosti podle zákona o munici
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo vnitra
- Aktualizováno: 27. 5. 2025
- Stav: B - signováno.
- Odkaz: zde
- Popis: Obdobně jako v dosavadní vyhlášce č. 221/2017 Sb. budou stanoveny požadované znalosti a dovednosti žadatelů o vyšší muniční oprávnění a o muniční oprávnění k provádění pyrotechnického průzkumu a způsob jejich ověřování.
C5) Návrh nařízení vlády o technických požadavcích a dalších specifikacích pro některé zbraně, střelivo a střelnice a pro zabezpečení zbraní a střeliva
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo vnitra
- Aktualizováno: 29. 5. 2025
- Stav: 8 – zařazeno na jednání vlády
- Odkaz: zde
- Popis: Návrh je věnován zejména technickým požadavkům při výrobě a úpravách zbraní a střeliva, při jejich zabezpečení a při provozování střelnic.
C6) Nařízení vlády o koeficientech, kterými se násobí počty dětí, žáků a studentů pro účely stanovení podílu krajů a obcí na daňových příjmech
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy
- Aktualizováno: 29. 5. 2025
- Stav: 2 – v připomínkovém řízení
- Odkaz: zde
- Popis: Stanovení koeficientů k rozpočtovému určení daní.
C7) Nařízení vlády o postupu pro výpočet nákladového nájemného pro dostupné nájemní bydlení
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo pro místní rozvoj
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 2 – v připomínkovém řízení
- Odkaz: zde
- Popis: Předložený návrh nařízení vlády o postupu pro výpočet nákladového nájemného pro dostupné nájemní bydlení je nezbytný vzhledem ke změně zákonného zmocnění v § 11b zákona o Státním fondu podpory investic. Zákon č. …/2025 Sb. (senátní tisk č. 95) totiž stanoví, že postup pro výpočet nákladového nájemného má být nově stanoven nařízením vlády, nikoliv vyhláškou Ministerstva pro místní rozvoj. Věcně se pak de facto jedná o novelizaci vyhlášky č. 272/2024 Sb., která má vyřešit některé výkladové problémy (konkrétně věc problematiky doby, na kterou se rozpočítávají provozní náklady a náklady celoživotního cyklu, a některé další dílčí nejasnosti, níže popsané ve zvláštní části důvodové zprávy).
C8) Návrh nařízení vlády o provedené některých ustanovení zákona o munici
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo vnitra
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: AS – zapracované změny schváleny
- Odkaz: zde
- Popis: Cílem navrhované právní úpravy je provést ustanovení § 37 odst. 4, § 38 odst. 6, § 44 odst. 2, § 46 odst. 2 § 47 odst. 3 a § 48 odst. 2 zákona o munici. Zejména stanovit minimální požadavky na technologické postupy při nakládání s municí a při jejím skladování.
C9) Nařízení vlády, který se mění nařízení vlády č. 220/2019 Sb., o maximálním počtu žádostí o vízum k pobytu nad 90 dnů za účelem podnikání, žádostí o povolení k dlouhodobému pobytu za účelem investování a žádostí o zaměstnaneckou kartu, které lze podat na zastupitelském úřadu, ve znění pozdějších předpisů
- Návrh nařízení vlády
- Ministerstvo vnitra
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 6 – přijato ÚV ke zpracování
- Odkaz: zde
- Popis: Cílem návrhu je reagovat na aktuálně zjištěné poznatky a obecně upravit strukturu příchozích pracovníků ve prospěch vysoce kvalifikovaných pracovníků. Dostupné kapacity státní správy by měly sloužit zejména k vyřizování jejich žádostí. Naopak by neměly být blokovány žádostmi méně kvalifikovaných pracovníků.
C10) Nařízení vlády o regulovaných službách, které splňují podmínky strategicky významné služby a o částech strategicky významných služeb tvořících nezbytný rozsah zajištění dostupnosti strategicky významných služeb (nařízení o strategicky významných službách)
- Návrh nařízení vlády
- Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 2 – v připomínkovém řízení
- Odkaz: zde
- Popis: Toto nařízení vlády stanoví regulované služby, které splňují podmínky strategicky
významné služby podle § 25 zákona a části strategicky významných služeb tvořící nezbytný rozsah strategicky významných služeb a způsob jejich vymezení podle § 33 odst. 4 zákona.
C11) Nařízení vlády o nepominutelných funkcích stanoveného rozsahu
- Návrh nařízení vlády
- Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost
- Aktualizováno: 30. 5. 2025
- Stav: 2 – v připomínkovém řízení
- Odkaz: zde
- Popis: Konkretizace rozsahu kritické části stanoveného rozsahu infrastruktury regulované služby zajišťování veřejné komunikační sítě a regulované služby poskytování veřejně dostupné služby elektronických komunikací na úroveň jednotlivých systémů, které jsou nezbytné k zajištění jejího provozu.